روایت بازرس ویژه از دستکاری در آزمون خلبانی داماد حسن روحانی و ارسال پرونده به قوه قضائیه-راهبرد معاصر
چه خودرو‌هایی شرایط فروش خارج از سامانه را دارند؟ سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد

روایت بازرس ویژه از دستکاری در آزمون خلبانی داماد حسن روحانی و ارسال پرونده به قوه قضائیه

بازرس سازمان هواپیمایی کشور ابعاد جالبی از ماجرای خلبانی داماد حسن روحانی روایت کرده و می‌گوید که پرونده او به قوه قضائیه رفته است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 23
کد خبر: ۲۲۴۸۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ نعمت‌اله سرلک بازرس ویژه سازمان هواپیمایی کشوری  در خصوص پرونده کامبیز مهدیزاده داماد رئیس جمهور سابق(آقای حسن روحانی) به بیان توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: آقای کامبیز مهدی‌زاده فرساد داماد رئیس جمهور سابق، سال 1387 طی یک قرارداد با یکی از مراکز آموزش های هوایی تحت آموزش خلبانی شخصی با عنوان ppl قرار می گیرد. سال بعد (1388) دوره خلبانی بازرگانی (CPL) را شروع می کند.

 

او گفت: براساس مدارکی که موجود است، ایشان در 21 اسفند سال 1396 در ازمون CPL سازمان هواپیمای کشوری شرکت می کند و با نمره 62 مردود می شود. مجدداً سال بعد یعنی 10 اردیبهشت 97 ایشان در این آزمون شرکت می کند و با نمره 64 بازهم مردود می شود. برای بار سوم در آزمون 7 دی 97 شرکت می کند و با نمره 65 مردود می شود.

 

سرلک با تأکید براینکه نمره بالای 70 در آزمون خلبانی بازرگانی (CPL) قبولی حساب می‌شود، تصریح کرد: آقای مهدیزاده بعد از اینکه در سه آزمون مردود می شود، درخواستی از رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشور می‌کند؛ می گوید که بازبینی و بررسی شود که چرا در این آزمون بنده مدام رد می‌شوم؟!

 

بازرس ویژه سازمان هواپیمایی کشوری افزود: به دنبال این درخواست آقای مهدی‌زاده، رئیس وقت سازمان هواپیمایی دستور می‌دهد یک تیم تشکیل شود؛ یک تیم 5 نفره تشکیل و موضوع را بررسی می‌کنند، امتحانات و نمرات را مورد بررسی و بازبینی قرار می‌دهند و در نهایت موضوع فاقد شبهه اعلام می‌شود. اما این تیم به رئیس وقت سازمان هواپیمایی یک پیشنهاد می‌دهند و می‌گویند برای ارفاق به ایشان و بعضی از شرکت‌کنندگان دیگر در آزمون، یکی از سوالات آزمون که بیشترین نمره منفی را داشته، حذف کنیم! در مدارک هم موجود است، سوال شماره 42 از این آزمون 11 تیر 1397 حذف می‌شود.

 

سرلک تأکید کرد: نکته مهم البته همینجاست؛ این سوال از آزمون تیر سال 97 حذف می‌شود درحالی که آزمون‌هایی که مهدیزاده شرکت کرده و مردود شده در تاریخ‌های دیگری بوده است. مهدیزاده در 11 تیر سال 97 هم ثبت نام کرده بود که برای بار چهارم در آزمون شرکت کند ولی غیبت داشته و در آزمون شرکت نکرده است.

 

خبرنگار تسنیم گفت: بنابراین در آزمونی که اصلا مهدی‌زاده شرکت نکرده بود، سوال حذف شده و به ایشان نمره قبولی هم دادند؟!

 

سرلک با تأیید این موضوع گفت: در آزمون تیر 97 مهدیزاده غایب بوده ولی نمره 70 می‌گیرد. الان در حال حاضر و براساس سند و مدارکی که داریم؛ در امتحان تاریخ 7 خرداد 97 و آخرین امتحانی که ایشان شرکت کرده، دو نوع اعلام نتیجه وجود دارد، یکی نوشته 65 و مردود و یکی هم هست که نوشته نمره 70 و قبول.

 

او افزود: دوباره آزمون دیگری در 14 تیرماه 1400 برای تایپ ایرباس 320 برگزار می شود و ایشان شرکت می‌کنند؛ نمره‌ای که می گیرد 54 است و مردود اعلام می شود. در 5 اردیبهشت 1401 در آزمون ATPL شرکت می‌کنند و با نمره 70 قبول اعلام می شود.

 

سرلک درباره اینکه نمره 70 واقعی بوده یا دارای شبهه است؟ گفت: نمره 70 را بصورت واقعی کسب کرده است. اما هیچ اقدامی برای دریافت گواهی نامه طی نمی‌کند و فقط آزمون داده و رفته است.

 

بازرس ویژه سازمان هواپیمایی در ادامه هچنین تأکید کرد: علاوه بر این موارد، ایشان برای اخذ گواهی نامه دوره زمینی، نیاز به گذراندن 400 ساعت دوره دارد درحالی که ایشان فقط 330 ساعت دوره را طی کرده است؛ براساس قواعد سازمان هواپیمایی باید دوره 400 ساعته را کامل کرده باشند و در غیراینصورت نباید گواهی نامه را بگیرند.

 

او با تأکید براینکه مهدیزاده به هیچ عنوان اجازه پرواز ندارد، تصریح کرد: مهدی‌زاده گواهی نامه CPL را دارد که تاریخ آن در مرداد 1400 منقضی شده و براساس ضوابط سازمان هواپیمای کشوری صلاحیت لازم را برای انجام هیچ پروازی نه با هواپیمای سبک نه با هواپیمای سنگین ندارد.

 

سرلک با بیان اینکه تمام اسناد و مدارکی که داشتیم را جمع بندی کرده و در اختیار مرجع قضایی قرار دادیم، افزود: در بررسی پرونده تمام اسناد و مدارک را جمع کردیم ولی برخی از اسناد و مدارک از جمله آزمون های داخلی و حضور و غیاب ایشان در مدارک وجود ندارد و برای ما هم شک برانگیز است که چرا این اسناد موجود نیست؟/ تسنیم

ارسال نظر